عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید خواسته و تاکید ما افزایش تیراژ تولید خودرو است اما با شرایط کنونی که خودروسازان حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بدهی دارند، عملیاتی شدن وعده وزیر مبنی بر افزایش تیراژ تولید و حذف قرعهکشی در سال آینده بعید به نظر میرسد.
✅دکتر دهقانی در گفتوگو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ادعای وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه قرعهکشی خودرو در سال آینده با افزایش تیراژ تولید حذف میشود، گفت: در حال حاضر خودروسازان حدود 185 هزار میلیارد تومان زیان انباشته، بدهی به مردم، قطعهسازان و بانکها دارند، حال این سوال ایجاد میشود که با این شرایط چگونه امکان افزایش تیراژ تولید را دارند؟
✔نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان اعتبارات حاصل از پیش فروشهای انجام گرفته را نیز مصرف کردند بنابراین با چه اعتبار و سرمایهای، میتوانند تیراژ تولید کنونی که سالانه 800 هزار دستگاه خودرو است را به 2 برابر افزایش دهند؟
✔وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر تقاضای موجود در بازار، 8 میلیون دستگاه خودرو فرسوده نیز در ناوگان کشور موجود است که نوع دیگری از تقاضا است، اضافه کرد: حتی اگر از این پس نیز خودروسازان زیانی نداشته باشند چند سال طول میکشد که 185 هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته کنونی خود را جبران کنند.
✔این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از آنجا که طی سالهای گذشته تولید خودروسازان از تقاضای بازار کمتر بوده، تقاضا در بازار انباشته شده است بنابراین افزایش تولید و حذف قرعهکشی با وجود تقاضای موجود در بازار پارادوکس است و اظهارات وزیر صمت با آنچه در واقعیت جریان دارد مطابق نیست.
✔عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: خواسته و تاکید ما افزایش تیراژ تولید خودرو است اما با شرایط کنونی عملیاتی شدن وعده وزیر بعید به نظر میرسد.